آشنایی با کاندومهای زنانه


 

کاندومهای زنانه  چیست ؟
 
 

کاندومهای زنانه به غیر از بارداری، از انتقال بیماریهای عفونی مقاربتی مثل ایدز نیز جلوگیری میکند . کاندومهای زنانه تنها روشی است که خانمها می توانند با استفاده از آنها از انتقال بیماریهای عفونی جلوگیری نمایند .
 
کاندومهای زنانه بصورت لوله ای پلاستیکی ، نازک و قابل انعطاف ساخته شده اند که خانمها می توانند آنها را در داخل مهبل خود قرار دهند . یک حلقه نرم در انتهای بسته لوله به روی دهانه رحم قرار می گیرد تا در هنگام مقاربت ، کاندوم را در داخل مهبل نگهدارد . حلقه دیگری در انتهای باز لوله قرار دارد و تا حدودی بر روی لبهای مهبل را می پوشاند و بدین طریق از ورود مایعات بدن (منی) مرد به داخل مهبل جلوگیری می شود . کاندومهای زنانه ۷۹ تا ۹۵ درصد درجلوگیری از بارداری موثر می باشند .
 

 نحوه استفاده از کاندومهای زنانه
 
 
کاندومهای زنانه را می توان نا هشت (۸) ساعت قبل از مقاربت در داخل مهبل نصب نمود . در ابتدا ممکن است استفاده از این کاندومها برای خانمها ناراحت کننده باشد اما استفاده از آنها آسان بوده و کم کم به آن عادت خواهند نمود .

خانمها می توانند این کاندومها را به روشهای مختلفی در داخل مهبل خود قرار دهند . شما می توانید در حالیکه ایستاده اید ویک پایتان را بر روی یک صندلی قرار داده اید ، یا در حالیکه نشسته اید و پاهایتان را از یکدیگر باز نموده اید و حتی در حالت خوابیده نیز این کاندومها را در داخل مهبلتان قرار دهید .

استفاده از موادنرم کننده می تواند به نصب آسان آنها در داخل مهبل کمک نماید و همچنین از بروز صدای آلت تناسلی در هنگام تماس با کاندوم درحین مقاربت جلوگیری نماید .

استفاده از مواد اسپرم کش قبل یا بعد از قراردادن کاندوم در داخل مهبل می تواند خطربروز حاملگی را کاهش دهد .
 
 
توجه
 
از کاندوم زنانه و کاندوم مردانه نباید بطور همزمان استفاده نمود .
 
بعد از تمام شدن مقاربت ، کاندوم را به دور بیندازید و هیچگاه دو بار از یک کاندوم استفاده نکنید .دادن کاندوم در داخل مهبل ، حلقه ای که در انتهای بسته کاندوم قرا ردارد را فشار دهید . با استفاده از یک دست ، لبهای خارجی مهبل را باز نمایید و کاندوم را به داخل مهبل فرو نمایید .

حلقه داخلی کاندوم باید بر روی دهانه رحم قرار گیرد . بعد از نصب کاندوم در داخل مهبل ، مطمئن شوید که کاندوم در داخل مهبل پیچ نخورده است .
حدود دو سانتیمتر از انتهای باز کاندوم ، درخارج مهبل ( دربیرون از بدن) قرار میگیرد.
حلقه بیرونی کاندوم را باید در هنگام مقاربت ، درجای خود نگهداشت ، اما این کار ممکن است باعث افزایش تحریک زنانه شود . بعداز تمام شدن مقاربت ، حلقه بیرونی کاندوم را فشار داده و آن را بپیچانید تا تمام مایعاتی (منی) که در داخل آن قرار دارد تبه بیرون نریزد. سپس به آرامی کاندوم را از داخل مهبل بیرون بکشید و آن را به دور بیندازید.
مزایای استفاده از کاندومهای زنانه

مزایای کاندومهای زنانه عبارتند از:
*
از انتقال بیماریهای عفونی مقاربتی مثل ایدز جلوگیری می کند
*
از آسیب رسیدن به مهبل در هنگام مقاربت جلوگیری می کند
*
باعث کاهش تحریک آلت تناسلی مرد نمی شود
*
می توان آن را بدون نیاز به نسخه پزشک تهیه نمود
*
از آنجایی که این کاندومها فاقد لاتکس می باشند، می توان برای افرادی که به لاتکس حساسیت یا آلرژی دارند استفاده نمود.
*
می توان آن را با موادچرب کننده ، نرم و لغزنده ساخت
*
در ایجاد حاملگی های بعدی مشکل ایجاد نمی کند
معایب استفاده از کاندومهای زنانه

معایب این کاندومها عبارتند از:
*
وجود آن در هنگام مقاربت محسوس می باشد
*
گاهی اوقات قرار دادن آن در داخل مهبل مشکل می باشد
*
ممکن است در هنگام مقاربت پاره شده و نشت کند
*
قیمت آن از کاندومهای مردانه گران تر است


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد